Welke bloeiende planten kan ik nu nog in mijn tuin planten?

Ik bedoel omdat het al eind juni is. Ik wil nog wat extra kleur in de tuin brengen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb geantwoord: lavendel weet ik zeker, omdat ik er ook nog andere tussen had staan, maar die heb ik verwijderd en mijn rozen spreken voor zich, staan in mijn eigen tuin.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Million Bells bloeien zeker tot oktober. Is in vele kleuren verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dounja Even via de reacties.
Op je vraag welke bloeiende planten kan ik nu nog in mijn tuin planten?
heb ik als antwoord gegeven: alle eenjarige zomerplanten kan je nu nog planten.
Een van de moderators heeft dit antwoord verwijderd, terwijl het een correct antwoord was.
Er zijn een paar duizend eenjarige zomerplanten, onmogelijk die allemaal te noemen, dus het verzamelwoord;eenjarige zomerplanten is niets mis mee.
Ze zijn op een tuincentrum nog steeds volop te koop.
Zo heb je toch mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ed. Je weet dat ik jouw antwoord erg waardeer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi Dounja, raar dat sommige er anders over denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk wilde ik jouw het beste antwoord geven. Nu dat niet kan, sluit ik de vraag zonder beste antwoord.

Antwoorden (4)

Afrikaantjes (Tagetes)

Geraniums

vlijtig liesje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lavendel
roosjes

lavendel weet ik zeker, die bloeien tot eind van de zomer, mijn rozen zijn net hevig begonnen met bloeien en heel veel knoppen moeten nog uitkomen: prachtig !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik plant gewoon wanneer ik zin heb.
Het voordeel daarvan is dat je ook zonder heel veel verstand van zaken een tuin krijgt waar het hele jaar wel iets bloeit.

Bloeiende planten worden bij tuincentra vooral veel aangeboden in de periode dat ze bloeien. Dus wat je nu mooi bloeiend koopt, bloeit volgend jaar ook weer juni-juli.

Wat ik in het voorjaar koop zijn de voorjaarsbloeiers en zie ik in augustus ergens een gat koop ik van die paarse asters.

Als alternatief, om goedkoop heel veel kleur toe te voegen. Koop van die eenjarige zomerbloeiers, die kosten bijna niks en fleuren de zaak enorm op.
11 jaar geleden
In principe kunt u alle planten, die in container ( pot ) gekweekt zijn nog planten. Er is van alles te koop, zoals Hortensia's, Riddersporen e.d. , dus kleur genoeg.
Voorjaarsbloeiers zou ik u niet willen adviseren, omdat die nu zo'n beetje op hun eind lopen.
In een droge periode dient u wel extra water te geven.