Opnieuw dit jaar zijn de druiven die groeien op het terras deels aangetast. Hoe komt dit?

Sommige druiven zijn nog gewoon goed, maar aan hetzelfde trosje zitten totaal verdorde exemplaren. zie foto

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het lijkt op 'Lamsteligheid' principe is dat het uitdrogen van je druiven. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Magnesiumgebrek
- Onregelmatigheid in de bodemvochtigheid of droogte
- Slechte bodembeluchting
- Te hoge zuurgraad van de bodem
- Te late of onvoldoende scheutdunning van de dieven in de bladoksels
- Te groot aantal trossen per scheut
- Te zware bemesting of onverteerde mestgift