Kun je worteldoek gebruiken onder terrastegels?

Ik gebruik dat ook onder vlondertegels en het houdt alle onkruid weg. Dan kan dat toch ook wel onder tegels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
12.9K

Het beste antwoord

tussen de terras tegels........de naden met cement dicht maken dus de voegen...helemaal dicht maken
Geen worteldoek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Daar hebben ze een speciale zand/cement mix voor die nog wel water doorlaat.
Hoef je alleen maar in te vegen en iets water te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk dat bedoelde ik.....bedankt

Andere antwoorden (3)

Het kan wel, maar onkruid groeit in de voegen tussen tegels, dus daarvoor heeft worteldoek geen zin. En je kunt het zand onder de tegel er moeilijk corrigeren voordat je een tegel neerlegt.
11 jaar geleden
Onder vlonders is er toch al heel weinig licht+ het worteldoek, dus komt er geen onkruid meer op.
Onder je tegels, heeft het geen zin, omdat het onkruid begint te groeien in de naden tussen de tegels, dus boven het worteldoek.
Trouwens bepaalde soorten onkruid groeien ook door het wordteldoek heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet goed genoeg geelzand onder je tegels doen plusminus 40 à 50 centimeter daar groeit bijna niets meer door heen .normaal gang van zaken .