Ik heb mijn zaadjes te diep gepland, wat moet ik doen?

Ik heb onlangs zaadjes van een tomatenplanten gepland maar ik zie nu op het internet de ik ze 3 cm in de plaats van 0,5 onder de grond heb gepland.
Er is nu al 1 plantje uitgekomen. Zal die het overleven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Antwoorden (1)

Indien er voldoende warmte en licht is, zou het best mee kunnen vallen en zal een deel van het zaad wel opkomen.
je kunt wel voorzichtig een toplaagje van de grond er af halen, zodat het zaad wat minder diep in de grond zit.