Wat voor vrucht kan dit zijn?

Het begon met een tak die uit de grond kwam. Ik besloot hem te laten staan om te kijken wat het werd. Het bleek een boompje te worden. Nu, 10 jaar later heeft hij voor het eerst in het voorjaar gebloeid met witte bloesem. Ik ontdekte nu heel veel kleine balletjes die begonnen als een soort doperwten en inmiddels zijn ze zo'n 6-7 cm. groot. Tussen de groene bladeren zitten hard-roze blaadjes die ook langzaam groen worden.
De foto is een macro opname, in werkelijkheid zijn ze dus niet zo groot. In de buurt van onze tuin staan sierperenboompjes dichtbij, deze zijn echter pas 3 jaar geleden geplant. Ook is er een appelboom in de buurt.
Wie herkent dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat jij een pruimenboompje hebt.

Bronnen:
http://fruittuin.punt.nl/index.php?r=1&id=...

Het is een kiwi, tenminste de takken lijken er veel op en wat je zegt de hardroze blaadjes die later groen worden, de bloemen wit. Waren het hangende bloemen met de gezichtjes om laag? Toch blijft het een vreemd verhaal, zo maar een kiwi in de tuin, misschien toch ooit een stek gehad, want van een zaailing heb ik nog nooit gehoord.

Het lijkt erg op de pruimenboom die achter mijn tuin staat, ook het verloop van de vruchten klopt, de pruimen zijn in eerste instantie niet echt herkenbaar als pruim. In ieder geval veel plezier ervan en eet smakelijk als het rijp is en eetbaar.

Naar mijn weten is dit inderdaad een pruimenboom. De vruchten zijn ovaal en glad. Daarnaast is het blad ook van een pruimenboom. Pruimen horen bij de groep steenfruit. Andere steenfruitsoorten zijn kersen, perziken, abrikozen en nectarines.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100