Kun je in Nederland linzen kweken?

Linzen zijn toch bijna erwten. Toch kom je nooit linzenzaad tegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Eeh...je kunt gewoon linzen zaaien hoor ! Erg lekker als kiem (net als kapucijners, mung-bonen en kekerertwten enzo), maar het wordt vanzelf een hele plant als je er goed voor zorgt. Wel droge linzen nemen natuurlijk, niet uit blik, dat wordt niks meer in de pot.

als je in de buurt woont van duitsland kan je ze als poot goed gewoon kopen

Linzen zijn zelf het zaad! Ik koop ze wel bij de natuurwinkel, om zelf kiemen te kweken (net zoals alfalfa, taugé etc). Die kiemen eet ik op (of ik geef ze aan mijn cavia's), maar als je de boel in aarde laat ontkiemen en groeien, komen er gewoon linzenplanten uit. Met zo'n grote zak gedroogde linzen uit de supermarkt werkt het trouwens ook, maar dan moet je wat meer opletten: daar zitten vaak ook linzen tussen die stuk zijn, niet meer ontkiemen, en dan kunnen gaan rotten. Kapotte linzen moet je er dan ook eerst tussenuit halen.

linzen zijn net als erwten gewoon eenzakje droog bewaren en weer ;leggen'' het andere voorjaar lekker is linzensoep met knoflook

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100