Wanneer zwemmen de jonge vissen mee in mijn vijver met de ouders.

Heb jonge vissen in mijn vijver denk 1/2jaar oud.Deze zwemmen nu nog steeds tussen de planten en zo nu en dan een sprint naar een andere kant.Wanneer zijn de visjes veilig en zwemmen ze mee met de oudere vissen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Het beste antwoord

dat verschilt. in onze vijvers zwemmen de kleine (zwart gekleurde) jonge vissen tussen planten en schieten weg als ze een grote zien. maar ik heb ook jonge visjes samen met de grotere zien zwemmen zonder dat de grote ze opjagen (og proberen te verorberen). mijn observatie is dat er maar 1 seizoen voor nodig is en ze zwemmen vrolijk met de rest mee.

uitzondering kan zijn als je naast gewone goudvissen ook nog windes hebt, die kunnen behoorlijk jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb erook windes in dus de jonge vissen zijn voorzichtig.Bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je alleen maar goudvissen, die gedragen zich anders omdat het niet echt een scholenvis is.
De donkere zwarte vissen zijn ook goudvissen, die kleuren pas als ze twee of drie jaar oud zijn ( meestal) soms blijven ze helemaal donker en heb je de wildkleur terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik heb echt geen goudvissen erin.Blauwe windes/Goudwinde/Blauwe shubunkin/komeetstaart en een komeetstaart die zwart met oranje is weet hier de naam niet van.Stamt allemaal af van de goudvis dus zou kunnen dat er jongen bij zitten die de wild kleur weer krijgen,maar de meeste zijn oranje zwart en een paar oranje/zwart grijs.2 hebben de koper kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De donkere koper kleur zijn grijs aan de onderkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er een foto bijgezet met de meeste vissen/soort.Heb net ondekt hoe dit moet vandaar nu pas.

Andere antwoorden (1)

Vooral scholenvissen zoeken elkaar op om in een school te zwemmen wat veiliger is voor de vissen.
Daarbij, zwemmen de kleintjes bij de kleintjes, de wat grotere bij de wat grotere en de volwassenen bij de volwassenen, dus zullen je kleine visjes pas bij hun ouders gaan zwemmen als ze ook volwassen zijn geworden, dus even groot en zeker niet eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer herkenbaar de kleine jonge vissen komeetstaart/shumbunkin denk ik nu al mooi op kleur en zwemmen in de beplanting bijmekaar.Heb er ook een paar donkere bij koper kleurig.En waarschijnlijk houden de windes die erin zitten het aantal jongen binnen de perken.Ookal lusten de andere ook wel wat Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shubunkin is een goudvisachtige die al reeds het eerste seisoen op kleur is ( maar niet allemaal)
Een goudvis doet er veel langer over.