Hoe kan ik kraaien uit mijn tuin verjagen? Is er een geluidloze oplossing?

Door hun gekraai kan ik niet meer slapen. Dus een geluidloze oplossing zou fijn zijn. Heeft iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
34.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kauwtjes of kraaien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan kraaien: ze zijn echt heel zwart, met z'n tweeën en best groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hanen kraaien, kraaien krassen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Dorean whatever
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jaag je dan alle vogels weg? Liefst willen we de mezen houden ivm eikenprocessierups maar de kraaien wegjagen.

Het beste antwoord

Je kunt ze wegjagen met verschillende middelen.
Cd's kun je proberen, maar kraaien zijn slimme beesten, als ze het geschitter juist leuk vinden komen ze vaker.
Je kunt het proberen met een bewegingssensor die je aansluit op een mp3 speler waar je antikraaigeluiden opzet, boxen er bij. Door het geluid worden ze opgeschrikt en omdat het slimme beesten zijn duurt het maar even en blijven ze weg. Het is geen geluidloze manier, maar wel een effectieve.
Een vlieger met een afbeelding die lijkt op een roofvogel, bij voorkeur een buizerd. Elke windvlaag benutten om te vliegeren. Maar als je in de bebouwing woont is dit geen optie.
Een valkenier inschakelen om de kraaien te verjagen. Daar hangt een prijskaartje aan vast, maar het resultaat is er wel naar.
Een andere optie is oordopjes in doen zodat het ergste geluid gedempt wordt. Wel je wekker extra luid zetten ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zet lege cd's zet hem op de kant van de bespiegeling, dan zien ze zich zelf dan gaan ze weg, hebben wij ook en het helpt ook echt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit eens bij een boer gewerkt die problemen had met kraaien in de moestuin. Zijn oplossingen was een zelf afgeschoten kraai aan de boom ophangen. Maar vermoedelijk is dat geen oplossing voor jou...daarnaast zal het ook niet echt gewaardeerd worden als je zomaar op kraaien gaat schieten...Hoewel dit volgens mij niet verboden is als ze overlast veroorzaken.

Maar ook dat moet je in de gaten houden. Het verjagen van kraaien kan worden gezien als "het onmogelijk maken van broeden en voortplanting". Er zijn wel speciale apparaten die een natuurlijk geluid afgeven en de kraaien verjagen.

succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je weet waar de kraaien op af komen dan zou je een net over datgene kunnen gooien waar de kraaien dol op zijn. Je kunt ook oude cdtjes aan een draadje ophangen en door de speling van de wind zullen de kraaien hier van schrikken en vertrekken. Een kat zou ook een oplossing zijn.