als ik graszoden leg ipv gras zaaien, win ik dan tijd?

: kan ik dan eerder van mijn gazon genieten als in: de kleine die er op kan spelen en ik erop lopen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, je wint veel tijd,als je gaat zaaien kan je er voorlopig niet op lopen voor het zaad gras is ben je wel een poosje verder(toch minimaal 6 weken)als je gras zoden legt,dan moeten ze ook wel even wortelen,maar daar kan je ,je kind veel eerder op laten spelen. Suc6 er mee Toegevoegd na 1 minuut: En weetje, je zit gelijk harstikke netjes met gras zoden.

Absoluut! En, vogels lusten eigenlijk geen zoden. Wèl graszaad...

Je kunt wel iets sneller van je gazon gebruikmaken. Bedenk wel dat zoden duurder zijn, niet minder werk zijn dan zaaien, dat je hoe dan ook eerst een tijdje van het gras af zult moeten blijven zodat de zoden netjes vastgroeien, dat je zeker met dit weer flink zult moeten sproeien (komende week zou het beter grasweer moeten zijn: koeler en meer kans op buien), en dat je vaak alsnog 'naadjes' tussen de zoden in moet zaaien.

Als je zoden gaat leggen, bedenk dan wel dat je graszoden nog moeten vastgroeien aan de grond en dat als jij erop gaat lopen en je kind erop gaat spelen je vreemde bobbels en indrukken kan gaan krijgen op je grasveld. Het beste is om toch nog een paar weken te wachten voor je er intensief gebruik van maakt.

Gras zaaien; Komt op na 10 dagen ( bij goed weer) 1e keer maaien na 3 weken. Daarna iedere week( bij goed weer en geen droogte) Na twee maanden kan het voorzichtig belopen worden. Graszoden leggen; gaan groeien na 10 dagen ( bij goed weer) 1e keer maaien na 2 weken Hierna is het normaal te belopen ( spelen) Andere voordelen behalve veel tijdwinst, je begint met een onkruidvrij gazon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100