Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Callistemon bloeit die nog?

Mijn Callistemon (lampenpoetser) op stam is uitgebloeid.
Bloeit deze nog voor een tweede keer?
Moet hij nu terug gesnoeid worden? zo ja bloeit hij dan nog een keer of volgend jaar weer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze heester, bloeit maar een keer per seisoen, wel kan je hem voor de vorm, nu wat terug snoeien.
Maar is niet noodzakelijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ken deze plant van de tijd dat ik in Australië woonde, en daar bloeide hij maar een keer, maar er blijken een hele hoop soorten Callistemon te zijn en de soort die in ons land te koop is, bloeit wel de hele zomer door, snoeien doe je bij dit soort ( vormsnoei) voor de winter en wel binnen overwinteren, hij is vrijwel niet winterhard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De bloeimaanden zijn van juni - augustus, lijkt mij sterk als die nu al uitgebloeid is. Bij ons zijn de bloemen ook wel eens uitgebloeid eind juni maar na een 2-3 weken begon die weer te bloeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Callistemon houdt van een licht koele winter. De kuipplant is dus niet winterhard. De knoppen die in het najaar worden gevormd kunnen in het voorjaar openspringen. Mits de plant goed wordt onderhouden kan hij in augustus voor een tweede keer bloeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding