Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een metalen plantenbak schadelijk voor mijn (eetbare) planten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap je vraag en eerlijk gezegd zou ik het zelf nooit doen: ik kweek mijn groentes ook ivm het gezondheidsaspect. Stel dat het metaal gaat oxideren en je dat via de haarwortels binnen krijgt, dan zou dat schadelijk kunnen zijn. Weg gezonde groentes (of juist misschien handig omdat je zo nuttige sporenelementen binnen krijgt. Maar....ik weet er niet genoeg van af, vandaar dat ik het bij reacties ipv antwoorden zet.
Misschien weet iemand hier er het fijne van af:-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

roest is slecht voor je planten, dus kies een metaal wat niet roest, zoals gegalvaniseerd zink.
anders gewoon bekleden met stevige plastic folie.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Nee, tenzij je er roest op hebt. Ik heb al jaren een kuip met tijm staan en een kuip met pepermunt en ik heb er nog nooit iets raar aan gemerkt. Ook mijn violen staan in zinken bakken en bloeien normaal en smaken goed.
Als je er bijvoorbeeld wortels in zaait dan zou de bodem de wortel kunnen tegen houden en dwingen zijwaarts te groeien, maar het is niet schadelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding