Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn lupine zo mooi laten worden? (Zie foto)

Ik heb een lupine in mijn tuin staan, nu heb ik de vraag: Hoe kan ik mijn lupine zo mooi krijgen? (Voor een voorbeeld zie foto)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Allereerst moet de grond goed doorlatend zijn. Als het vaak drassig is zal het niks worden met de groei en bloei. De PH waarde van de grond is optimaal voor lupines wanneer die tussen de 4,6 en 6,5 ligt. Dit is ideaal voor ze.

Lupine maakt zelf stikstof aan, zorg daarom ervoor dat je geen mest met stikstof neemt. Dat kan nadelig werken voor de lupines. Ze hebben een diepgaand wortelstelsel en daarom ook geen NPK-bemesting nodig!
Doordat de wortels zo ver hun voeding en mineralen uit de grond halen hebben ze geen extra voedingsstoffen nodig zoals koper en kobalt.
Zorg er ook voor dat je, vooral in het begin, het onkruid weg houdt. Ze zijn gevoelig voor onkruiddruk zolang de wortels nog niet zo diep komen. om optimaal hun voeding te halen. Hun beste standplaats is zon of halfschaduw.
Als je geen zaad wilt winnen, doe je er verstandig aan de uitgebloeide bloemen direct na de bloei af te knippen.
Hiermee stimuleer je ze om een tweede keer te bloeien.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Een mooie foto, dat zeker.
Ik denk dat je een paar planten bij elkaar moet planten om hem zo groot te laten worden. En zo nu en dan wat mest erbij.
Vraag het aan de mensen die deze grote plant hebben, die weten het vast wel. Maar nogmaals ik denk dat er een paar lupine-planten bij elkaar staan om zo'n grote te krijgen.
Dan moet je kijken welke plek in je tuin het beste is voor lupine (zon of schaduw) en wat voor aarde hij moet hebben.
Vraag het in het tuincentrum en kijk op het kaartje dat erbij zit, dan weet je ook al een hoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg voor zure, arme grond. Daar doen ze het van nature goed op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding