Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je (fijn) grind uit je gazon?

Het lag natuurlijk eerst op de oprit natuurlijk maar na een middagje spelende kinderen hebben we nu veel grind in het gras liggen.

Hoe krijg ik het eruit, steentje voor steentje oprapen? Loopt mijn grasmaaier een risico als ik het gewoon laat zitten?

11 jaar geleden
in: Tuin
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ter preventie: http://www.dewiltfang.nl/gras-en-grind/kantopsluiting-rubber-5m/
Summo
11 jaar geleden
leuke tip maar dat helpt niet tegen kinderen die het (als je even niet oplet) met handen tegelijk in het gras gooien hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol (sorry)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gebruik een fijne bladhark. hiermee is het grind goed te verwijderen.

als je het grind laat liggen loopt je grasmaaier een groot risico.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb er ene keer ene grasmaaier op kapot gereden. was zo'n cirkelmaaier met een metalen mes eronder

Andere antwoorden (4)

Pak de stofzuiger, let op dat het gras goed droog is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie is het nu weer niet eens met deze grandioze tip??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ of een oude stofzuiger, mocht er toch wat vocht in komen, de stofzuiger nog even aan laten of gewoon de het huis gaan zuigen, dan blaast ie zichzelf weer droog.
Je moet wel erg kort maaien wil je hier last van hebben.
Hark het ergste bij elkaar, en maaien maar,hier gaat de maaier echt wel overheen hoor.
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden
Even een vervelend werkje maar een grove haarkam kan dit klusje klaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De grashoogte die je bij het maaien moet aanhouden is tussen de 2 en 2,5 cm [ een vingerkooitje lang ]
als er dan steentjes in het gras liggen . daar heeft jou grasmaaier geen last van .
Maar als je toch aan die steentjes gaat ergeren dan ga je die steentjes verwijnderen onder het maaien .
Als je aan het maaien bent en je komt een steentje tegen dan kun je het steentje verwijderen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding