Is de haag op de fotoeen conifeer of taxus? Ik vind de haag veel te hoog en wil ze een stuk lager maken. Zullen ze dan wel weer aangroeien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Het ziet er uit als een taxus, welke ook een conifeer is. Je kunt deze rustig snoeien, bedenk wel dat ie langzaam groeit:

http://www.waterwereld.nu/taxus.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De haag lijkt mij een Thuja te zijn. Deze is prima te snoeien. Hij gaat vanzelf de hoogte weer in maar zeker ook in de breedte. Pas daarom op dat je hem niet te diep snoeit omdat je anders gaten (kale plekken) in je haag krijgt. De beste snoeitijd is juni t/m september.
In de link wordt e.e.a.duidelijk uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ,die ook een conifeer is, heeft naaldjes blad.
Alleen een Taxus loopt weer uit als je alle groen er af knipt.
Zelfs als je hem tot een halve meter afzaagt, zal hij weer uitlopen.( duurt wel even hoor)
De meeste andere coniferen hebben geen naalden maar schubben.
Alleen de Leylandii loopt ( moeizaam) weer uit, nadat je er van boven een stuk afhaalt.
Voor de meeste andere soorten geldt dat niet en lopen niet voldoende meer uit.

Toegevoegd na 40 seconden:
Een Taxus ,....