hoe krijg je poep uit fijn (04mm-08mm) tuingrind en hoe kan ik voorkomen dat beesten hier poepen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (2)

met een hoge druk spuit
en get off gel halen bij een dieren winkel, dit geeft een geur af waarop dieren liever die plaats vermijden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus 1
Met een hark en een schep die je speciaal voor dit doel gebruikt kun je het gemakkelijk opruimen.

Wie poept er in je tuin? Katten of honden?
Bij honden helpt een omheining heel goed, ze kunnen dan de tuin niet meer in. Maar ik neem aan dat het katten zijn, het grind lijkt op kattenbakkorrels.
Bij katten is het lastiger, katten zijn best nuttig: ze vangen muizen, ratten en mollen. Ze zijn ook eigenzinnig, plassen en poepen ze eenmaal op een mooi stuk grind, dan houd je ze voor de rest van hun leven. Je zou kunnen overwegen het grind te verwijderen of het grind vast te storten met beton. Ook kun je de tuin omheinen met een schrikdraad. Ook kun je kiezen voor een stekelhaag, denk aan rozen of de zuurbes (Berberis). Katten houden niet van dit soort hagen, plaats dan wel een hakje dat dicht kan en waar ze niet doorheen kunnen.