wat is het beste manier om de insecten in mijn tuin de bestrijden?

Ik heb een nieuwe woning ben ik heel blij mee want was best moeilijk als je nergens ingeschreven staat.. maar nu heb ik ook een tuin die vol met planten stond nu heb ik de planten eruitgetrokken en weggegooid maar ineens had ik een berg van insecten: Wormen Pissebedden Spinnen mieren etc

ik wordt er gek van! zonnetje is lekker aan het schijnen en wil deze week met vrienden BBQ in mijn tuin maar ik wil natuurlijk niet dat ik zowel als hun in een tuin vol zichtbare insecten zitten en proberen van eten te genieten.

Dus hoe kan ik beste die insecten het beste uit mijn tuin krijgen zodat ik een mooi schoon tuin heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is jammer, dat u de tuin ziet alsof het huis is wat schoon en nettjes moet zijn. De tuin is een wereld van leven, zichtbaar en onzichtbaar. Zonder ingrijpen van de mens is er of ontstaat er een evenwicht of harmonie. Helaas leven steeds meer mensen niet met de natuur maar er tegen.
Begrijp mij goed een bijennest in de tuin, kan veel ellende veroorzaken. Afgezien van de angst om gestoken te worden.
Doordat u de planten eruit getrokken hebt, is hun "huis" weg gerukt.
Er is schaduw, het is vochtig onder die plant, de plant geeft stoffen af, die insekten weer lekker vinden e.d. U bent door het uittrekken van de planten de verstoorder van het evenwicht wat daar in de natuur was.
Insekten gaan op zoek naar een andere plaats waar ze zich prettig voelen. Geef ze die tijd. (als u gaat verhuizen, komt er ook veel bij kijken). Na enkele dagen tot een week, zult u geen enkele insekt meer zien. Zo is er weer een evenwicht.
U hoeft niet bang te zijn, dat de insekten het eten opeten, voordat u en gasten er van kunnen gaan genieten.
Probeer te leven in harmonie met de natuur en misschien is dit wel een begin om daar eens informatie over op te gaan zoeken. Of vertel het voorval aan u gasten en wat zij ervan vinden.
Leven als onderdeel van de natuur, zou bij alles het uitgangspunt mogen zijn voor een ieder.
Een fijne BBQ toegewenst met vrienden en alle diertjes in uw tuin.

Antwoorden (3)

De overvloed aan pissebedden kun je gewoon bij elkaar vegen en in de gemeente tuin gooien. Ga ervan uit dat het betekent dat de tuin een gezonde leef omgeving wad voor deze insecten. De insecten zijn nodig voor een goed eco systeem. Voor mieren gebruik je mieren poeder dat strooi je om de nestjes. Spinnen laten weg spuiten door spyderbuster uit elburg. Wormen verdwijnen vanzelf onder de grond. Niet zelf gaan spuiten met bestrijdingsmiddelen want dat is ook niet goed voor je gezondheid, dat van je gasten en het eco systeem. (De bronvermelding: gezond verstand en ervaring uit het verleden.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste manier is om de planten die die insecten aantrekken er uit te halen. Maar dat heb je al gedaan. Voor die insecten is dan de lol er af, en die vertrekken dan langzaam aan naar een plek waar hun favoriete planten wel staan.
Je zou ook de grond kunnen omspitten en weer aanharken. Dan heb je er al een heel stel om zeep geholpen,

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik jou was zou ik helemaal geen chemische middeltjes gebruiken. Dan gaan vogels die vergiftigde insecten eten, en die zouden daar wel eens ziek van kunnen worden. En je wil ook niet dat de katten van de buren dat spul aan hun pootjes krijgen.
10 jaar geleden
Insecten ed horen in een tuin ,daar is trouwens niets vies of raar aan en die blijven echt wel weg als je buiten met je vrienden bent.
Omdat je een heleboel planten hebt weggehaald kon je ze even zien maar geloof me die zijn onder de grond of hun biezen gepakt.
Dus niets doen hoort bij een tuin anders overal tegels leggen en je bent er ook vanaf maar ja of het er dan mooier van word??

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom heb je de planten eruit gehaald misschien wel zonde als je niet weet wat het word.

Toegevoegd na 5 minuten:
En wat je gezien hebt zijn geen insecten de meeste vliegen namelijk.
Verdiep je eens in de wereld die tuin heet en je zal versteld staan hoe mooi het wekelijks is ze zijn er namelijk niet voor niets en erg nuttig dus afblijven zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mhofman bedankt dat je dit allemaal zegt alleen het is echt een hoop insecten! een mierennest zowat en pissebedden over alle tegels het zijn er dus niet een paar waar je overheen kan kijken. Daarnaast de planten heb ik eruit gehaald want het waren Brandnetels enzo.. en mijn tuin was gewoon een jungle je kon er niet door heen lopen vorige bewoner heeft niet op zijn tuin gelet dus al het onkruid kwamen tussen de tegels door. Ik ben zelf een tuinmens en ik hou van een nette tuin.. tuurlijk insecten zijn goed.. maar dit is gewoon iets teveel van het goede al mijn tegels zijn er vol van. ik wil deze insecten gewoon weg hebben.. en dan zelf planten plaatsen in mijn kleine tuin maar wel zodat er lekker een bbq kan plaats vinden rond deze periode zonder dat er last is van een teveel aantal insecten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Die beestjes zijn morgen weg Beumster, even geduld !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat denk ik ook en de vliegers die kom je altijd wel tegen.
Zou zeggen kijk het nog even aan voordat je begint met bestrijden de meeste zijn nuttig en onkruid verwaarloosde tuin daar houden ze van.
konden ongestoord hun gang gaan totdat jij begon te plukken en verwijderen.
bbq geen probleem ze zijn al weg voordat je het vuur aansteekt!!