Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik de oleander nou wel of niet afknippen?

De een zegt moet je zo laten, de ander zegt nee, afknippen die zooi. Wat moet ik nou???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Snoeien hoeft niet
Oleander hoef je niet te snoeien. Het mag wel: als de plant bijvoorbeeld te groot wordt of als je meerdere vertakkingen wil.

Uitgebloeide bloemtakken hoef je niet weg te knippen, want de eerstvolgende jaren kan de plant opnieuw bloeien op dezelfde takken. Wacht dus tot de takken vanzelf verdrogen, dan kan je ze gemakkelijk afbreken
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat ook zo met bevroren takken?
anneliez
12 jaar geleden
bevroren takken heb je niets maar aan, die moet je er wel afhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad bevroren takken afknippen

Andere antwoorden (2)

Als de plant van je foto, je Oleander is, dan ziet het er erg droevig uit.
Bijna zeker is de gehele plant bevroren.
Heel misschien dat het dikke gedeelte van het stammetje nog leeft, dus zou je hem af kunnen knippen tot een cm. of 15.
Maar ik zou maar een nieuwe gaan kopen en vriest het volgend jaar winter 7 graden of meer, dan gauw naar binnen met die plant ( koele plaats)
Pas op met de afgeknipte takjes, die zijn uitermate GIFTIG!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem afknippen tot zo'n 20 cm boven de grond.Doet u dit niet, dan zal er waarschijnlijk een plant overblijven met een hele kale onderkant. Knipt u hem af dan zal hij van onderuit nieuwe scheuten vormen, maar hij zal dan dit jaar weinig of niet bloeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding