Is glaswol schadelijk als nestmateriaal voor vogels?

In deze tijd van het jaar zijn onze gevederde vriendjes druk met het bouwen van hun nestjes. Ik zie nu dat velen glaswol verzamelen wat hier tussen het bouwafval beschikbaar is. Zou dit materiaal niet schadelijk zijn voor die fragiele kuikenlijfjes....?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

de naam zegt het al...glas-wol..
het bestaat uit deeltjes glas wat irritatie en uitslag kan veroorzaken..
het is voor de mens en dier niet prettig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is zeker schadelijk voor de kleine blote vogeltjes.
het irriteert de huid, en het jeukt.
zo jammer, maar de vogels pakken wat voorhanden is.
met in het nest verwerkt plastic zie je ook veel narigheid.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
oh super bart, dank namens de vogeltjes!
Kristal
12 jaar geleden
Top Bart!!
Wie vroeger ooit zijn kerstboom optuigde met het z.g. engelenhaar, weet wat een gemeen goedje dat glaswol is.
Behalve dat het idd zo'n klein vogellijfje geen goed zal doen, zal het langdurig verblijven er tussen ook zeer ernstige ademhalingsproblemen bij die beestjes veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Engelenhaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelenhaar is een speciaal soort versiersel dat met Kerstmis in de kerstboom kan worden gehangen. Het wordt gemaakt van glasvezel. Engelenhaar veroorzaakt op de blote huid vaak een prikkelend en jeukend gevoel. Het is meestal zilver- of goudkleurig. Engelenhaar wordt ook gebruikt voor decoratieve spinnenwebben. Deze spinnenwebben zijn meestal te koop in feestwinkels en rond Halloween ook in warenhuizen. Kerstmis
Oorsprong & religie: Jezus · Geboorte Jezus (Lucas 2) · Kerstster · Wijzen uit het oosten · Kerstcyclus · Advent · Kerstavond · Kerstnachtdienst · Eerste kerstdag · Tweede kerstdag · Joelfeest
Kerstversiering: Kerstboom · Piek · Kerstbal · Engelenhaar · Kerstboomverlichting · Kerstkrans · Kerststal · Kerstdorp · Kerststuk · Kerstverlichting · Sneeuwbol
Kerstliederen: Kerstmuziek · Stille Nacht · Nu zijt wellekome · We wish you a merry Christmas · O dennenboom · Jingle Bells · Overzicht van kerstmuziek
Kerstliteratuur: A Christmas Carol
Activiteiten: Kerstborrel · Kerstmarkt · Kerstdiner · Kerstnachtdienst · Kerst-Koren-Festival · Kerstconcert · Kersttoespraak
Kerstgebruiken: Kerstkaart · Kerstman · Vadertje Vorst · Kerstpakket · Kerststol · Kerststronk · Kerstgebruiken wereldwijd
Diversen: Witte Kerst Dus Bart, alvast een zaaaalig kerstfeest!