Welke kattenkruid moet ik nemen?

Hallo,

ik wil graag een kattenkruid plantje in mijn tuin planten.
mijn eigen kat houd er heel veel van, en verder zitten er heel vaak ook andere katten in mijn tuin.

maar welk kattenkruid is het beste? en waar kun je die kopen.. het liefst in provincie groningen of daar in de buurt.

Kun je dat ook bij hornbach kopen?

Toegevoegd na 34 minuten:
(wat is de naam van het kruid)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

de naam is nepeta cataria.
het is een sterk winterhard plantje; wel raad ik je aan er meerdere te kopen, want een enkel plantje is vaak niet bestand tegen zoveel aandacht van de katten.
geen idee of je het bij hornbach kan kopen, maar je komt het vaak tegen op plantenmarkten, of bij bijvoorbeeld intratuin.
Rieneke1
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Goh, en InekevL zegt juist dat het woekert en je er niet meer vanaf kunt komen. (?)
Rieneke1
12 jaar geleden
hier vijf katten die er van eten, er bovenop gaan liggen rollen, en het op iedere manier die ze maar kunnen verzinnen proberen te slopen.
bij voldoede kat-dichtheid krijgt het geen kans te woekeren ;)

Andere antwoorden (3)

Ik heb het gewoon bij de dierenwinkel gekocht, kant en klaar bakje, moest ik alleen water op doen. na 3 weken was het hele bakje vol gegroeid. Dan kun je het zo in de tuin zetten zei de verkoper.
12 jaar geleden
Kattenkruid wordt in tuincentra verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naam van het kruid is Kattekruid. Nepeta, van de lipbloemfamilie.