gaan planten en siergrassen in de tuin dood van gloor?

Ik wil mijn siergrind schoonmaken en er met een gieter er verdunde gloor over sproeien kunnen daar de planten , siergras daar tegen ? want het komt toch in de grond terecht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
19.9K
niko
12 jaar geleden
makkelijk hoor.wel uitkijken met chloor.

Het beste antwoord

Chloor doodt alle leven, ook planten, is ook bijzonder gevaarlijk voor je zelf, vooral voor je keel en longen.
Er zijn prima, niet giftige middelen hierdoor in de handel.
Met schoonmaakazijn, gaat het ook prima, maar pas op, ook dit mag niet zomaar je tuin inlopen.
Dus alleen maar je tegels vochtig er mee maken.
Nog beter is een hogedrukspuit er voor aan te schaffen, dan zijn ze na afloop weer als nieuw, zelfs veel onkruid tussen de tegels kan je er mee uitspuiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie nu dat je geen siergrindtegels hebt maar siergrind, dan kan je geen hogedrukspuit gebruiken natuurlijk, maar wel schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik ga het proberen

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me niet dat je planten en siergras een chloordouche gaan overleven. En al zouden ze dat wel doen, dan nog is het beslist niet goed voor hun levensduur. Ik weet niet precies hoe vuil je siergrind is, maar als er alleen maar groene aanslag opzit, is aardappelwater een uitstekend, milieuvriendelijk en goedkoop alternatief. Bewaar het kookwater van je aardappels en giet dat over het siergrind uit. Door het zetmeel verdwijnt de groene aanslag als sneeuw voor de zon.