als je een ventilator gebruikt, vliegen muggen dan weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
10.8K

Antwoorden (7)

Als je hem hard genoeg zet wel.
Maar in principe houden muggen al niet van bewegende lucht, waardoor ze niet in de stroom van de ventilator zullen vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt maar tijdelijk. Beter is gewoon een muggenstekker in stopcontact als je van muggen af wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Zulke muggenstekkers zijn klinkklare onzin. Ik heb wel eens muggen bij zo'n apparaat gehouden. Wat dacht je wat? Geen enkele reactie van de mug.
Een ventilator daarentegen werkt perfect en net zo lang als je de ventilator aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd een muggenstekker werkt niet of maar tijdelijk
Ik heb sinds 3 weken een plafondventilator op de slaapkamer en ik zet die op de laagste stand aan en we hebben geen last meer van muggen terwijl we van te voren wel hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Wij houden al jaren op deze manier de muggen bij ons weg. Ventilator op de laagste stand en je hebt tevens geen last van de hitte. +!
Oeps...helaas..., ventilator werkt niet optimaal! Muggen komen iedere keer weer terug om jouw bloed op te kunnen zuigen !
Ik slaap lekker zonder die irritante muggen, omdat ik een klamboe over mijn bed heb hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ventilator biedt geen volledige bescherming, maar houdt de meeste muggen wel bij je uit de buurt. Hoe dat komt? Muggen houden niet van de sterke luchtstroming die een ventilator produceert. Ze kunnen er gemakkelijk door uitdrogen en vliegen daarom liever een blokje om.

Wellicht beïnvloedt de sterke luchtstroom ook het zoekgedrag van de mug. Met andere woorden: met een blazende ventilator naast je bed, kan die vervelende bloedzuiger je moeilijker vinden.

Muggen zijn helaas niet van elke ventilator onder de indruk. Om een voldoende sterke luchtstroom te creëren, moet de ventilator redelijk snel kunnen draaien. De luchtstroom is sterk genoeg als je hem zelf goed kunt voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en het leukste is om de ventilator op zwenkstand te zetten. Komt er een mug naar je toe, is er bijna, en woeissh! Over je heengeblazen door de wind. Heerlijk slapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop gewoon een spray van vaposect.nl en je hebt nergens meer last van ! zelfs van spinnen en al dat andere ongedierte!! bij mij is ie nu heilig verklaard