Welke plant bloei in februari/maart?

Ik wil graag een pot mooi vullen met bloeiende planten, maar welke planten bloeien er nu in Februari/Maart, buiten de bollen. Weet iemand misschien welke plant ik het best kan doen er waar ik ook nog veel plezier van heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Het beste antwoord

Februari is nog steeds in de winter, dus is er nog niet zo veel mogelijk, winterviooltjes in alle kleuren zijn nu te planten, vooral de kleinbloemige zijn vorstbestendig, dan is er nog de winterbloeiende heide in div. kleuren en heel mooi is op het ogenblik de Skimmia, met zijn rode trossen bloemknopjes.
Primula's in alle kleuren, vooral in Maart.
Madeliefjes in wit roze en rood, ook vooral in Maart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach Ed, jij hier?! ;-P + dus, en bedankt voor de tip die ik ff meepik. de lente is vorige week al in de bol geslagen nu het zonnetje zich nu en dan even laat zien. heb al een paar bakken gepimpt met primula's) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie maken me enthousiast, ga ook eens wat kleur in de tuin brengen, heerlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet vergeten de meizoentjes te planten, alleen al voor de naam al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

winterviooltjes zijn sterk en gezellig, en ze bloeien nog tot in mei.
Rieneke1
12 jaar geleden
Viooltjes (winterviolen), blauwe druifjes, narcissen, primula en tulpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kerstroos, camelia, azalea. allemaal afhankelijk van de soort, sommigen bloeien wat eerder of later
12 jaar geleden
De Helleborus is beter bekend als de kerstroos. Maar de echte naam van deze plant is nieskruid of nieswortel. De plant bestaat uit verschillende families. De meest bekende is de Helleborus Niger. Dit is de witte variant van de Helleborussen. Maar je hebt Helleborussen die variëren in de kleuren licht paars tot roze-rood en er bestaan zelfs groene varianten. Een Heleborus bloeit van december tot april, een beetje afhankelijk welke variant je neemt. De planten worden zo een 20 tot 30 cm hoog. Zet ze op een halfschaduw plekje op kleiige grond. Laat de plantjes niet uitdrogen. Let op de wortels van deze plant zijn giftig!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/bloemen-en-planten/25258-winterbloeiende-planten.html