Is de djeruk purut boom in een verwarmd vertrek op te kweken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Indien je een boom uit een ander land zelf wilt gaan kweken, zal je het klimaat van dat land zo veel mogelijk moeten nabootsen.
Deze boom is fam. van de citroen en de citroenen kan je in ons land wel kweken, wel moeten ze in de zomer naar buiten en in de winter weer naar binnen.
Vooral dat binnen geeft vaak een probleem.
De lucht is te droog en er is te weinig licht.
Het zal beter gaan als je een verwarmde kas hebt of een erker waar het goed licht is.
Verders behandelen als een citroen/ sinaasappel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik was er net achter welke boom bedoeld wordt, maar jij hebt alweer een goed antwoord paraat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja toeval, ben buiten aan het werk en als ik even binnen kom, kijk ik soms even, of er een leuke vraag bij is, gaat het over katten, dan begin ik er niet eens meer aan, er zit een kattenfreek op G.V. die weet het toch beter en sneller:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeer aannemelijk mits de vruchten niet bestraald zijn.
Is hier iets van bekend???