Ik heb net het burgerlijk wetboek erop nageslagen, en het antwoord is ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Mits het je eigen buxus is. Voor het snoeien van de buxus van de buren heb je toestemming van de buren nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie XD, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je wel op de juiste bladzijde gekeken?
Het is het beste om buxus in sept/okt goed te snoeien om zo de winter strak in te gaan maar uiterlijk voor de eerste uitlopers in februari/maart.

De tweede keer snoeien rond de langste dag (21 juni)
Ja, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogen inderdaad.
Verstandig is maar de vraag.

Nee, de rest ga ik niet rijmen. Maar het kan natuurlijk altijd vriezen, en dat is natuurlijk niet erg goed voor een plant. Hij moet namelijk herstellen van de takken die je afsnoeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het verleden kwam het nog al eens voor, dat we in de winter de buxus moesten snoeien, nooit zag ik er later schade aan.
Wel in de zomer, als het na het snoeien erg warm en zonnig werd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou dus maar lekker gaan knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer snoeien?
Zo rond 21 juni (de langste dag) is het aan te raden de buxus strak te snoeien tot aan de vorm zoals die was. Zo blijft de buxus vast en mooi van vorm. De buxus zal weer gaan uitlopen maar deze groei verloopt onregelmatiger dan het eerste schot. Door de buxus in oktober/november opnieuw te snoeien staat de buxus er de hele winter strak bij omdat er dan geen groei meer is. Heb je in deze periode gesnoeid dan is het snoeien in het voorjaar niet meer nodig.

Let op: Knip je te vroeg, b.v. in augustus/september dan geeft de buxus mogelijk bij een warm najaar, een derde keer een schot die gevoelig is voor bevriezen bij vorst

Toegevoegd na 1 minuut:
ook kan je op deze website er meer over lezen

http://www.tuinadvies.nl/buxus_snoeien_buxushaag_scheren.htm