Hoe moet je een aloe vera plant verzorgen?

Ik heb 3 kleine stekjes meegenomen van vakantie. Hoe moet ik die planten en verzorgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
18.7K

Antwoorden (3)

Veel verzorging heeft de Aloë niet nodig als je ervoor zorgt dat de plant genoeg licht krijgt. Zelfs de volle zon geeft geen problemen.
De grond moet goed water doorlatend zijn en de pot het liefste van steen (bijvoorbeeld terracotta) met onderin een opening. In de zomer om de twee weken een dompelbad geven. In de winter af en toe een beetje water geven, zodat de kluit niet uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er al genoeg wortels aan zitten kun je hem in cactus aarde (tuincentrum) zetten en vooral niet teveel water geven.. 1 a 2 keer in de week is genoeg. Zet de plant op een zonnige plek. Mochten er maar weinig wortels aan de stek zitten zet hem dan eerst even op een laagje water..alleen de wortels en niet de voet van de stek anders gaat het rotten.
Mijn stekken sloegen zo goed aan dat ze op een gegeven moment nieuwe aloë plantjes vormden. Haal die er op tijd af om weer op te kweken anders krijgt de moederplant te weinig voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij wonen in Spanje, en hier is het wat anders natuurlijk.

Hier is een kleigrond, daar groeien ze prima in. In potgrond ook, maar ik raad een mengeling aan. Het is een soort vetplant / cactusachtig, dus water is om de 2 weken nodig. Goed veel zon en lekker warm is er zeer goed voor.