Lekkage gehad in ons houten tuinhuisje / blokhut. Hoe verwijder ik de schimmel aanslag?

In de hoek van onze houten schuur hebben we lekkage gehad. Omdat wij hier niet elke dag komen, zijn we er net pas achter gekomen. Hoe kunnen we na reparatie van het dak de binnenkant het beste redden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Antwoorden (3)

Als jet gewoon schimmel aanslag is: Afnemen met heet dettol sopje of wellekeurig wel ander sterk schoonmaakmiddel en laten drogen. Eventueel kan je eea opnieuw lakken / hout in de lijnolie zetten.

Als het hout zacht geworden is, er zijn lak-soorten specifiek om hout harder te maken. Deze trekken IN het hout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de schimmelaanslag verwijderen met petroleum.
Dat is een oud huismiddeltje en werkt prima.
Wel goed luchten i.v.m. de reuk.
12 jaar geleden
http://www.kanaal50.be/Tv/Schimmel_verwijderen_omaatje_onderhoud/Tips_van_omaatje/Onderhoudstips/TV-catalogus/187

Op deze site wordt de beste aanpak getoond.