Wie weet het gewicht van 70m2 kleine betontegels (sierbestrating)

Wij hebben thuis de discussie of met 70m2 zelf kan vervoeren met een busje met trailer daarachter. Ik hoop natuurlijk deze discussie te winnen en hopelijk kan iemand me hierbij helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
18.3K

Antwoorden (4)

100 stuks/vierkante meter). De steen weegt ongeveer 1,4 kg. (als dit echt kleine sierbestrating is)

Je komt dan op 9800 kilo met 70m2. bestel maar een vrachtwagen, busje trekt dat niet, tenzij je 10 keer rijdt

Als je het hebt over betonnen straattegels wegen die ongeveer 7 kilo. Dat gaat ook niet lukken in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine betontegels, zijn er in dunnen en dikke.
De ouderwetse van vroeger waren erg dik en wogen bijna 10 kg. per stuk.
Tegenwoordig zijn ze veel dunner en zullen een kilo of 6 a 7 zijn, Maar ook hier bestaan nog dunnere in, die zijn lichter.
Maar ga er even van uit dat ze nat zijn en 7 kg. wegen.
Er gaan er ongeveer 11 in een m2, dus 70 x 11x 7=5.390 kg.!
Zeg maar 5 ton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betontegels van 30x30x5cm dik wegen 10,5 kilo per stuk. In 70m2 gaan er 780x10,5 kilo=8.190 kilo.

4,5 cm dik weegt 9,5 kg per stuk, 6cm is 12,5 kg per stuk

Het formaat van de tegels maakt niet uit, het gaat om de vierkante meters die je wilt vervoeren.

Gaat niet lukken met een busje en aanhangen, tenzij je 15x rijdt.
12 jaar geleden
Beton weegt ongeveer 2300 kg/m3. Bij 70 m2 gaat het voor elke cm dikte om 0,7 m2, ofwel 1610 kg. Als je tegels 5cm dik zijn is het dus ruim 8.000 kg. Zijn ze 7 cm dik, dan gaat het om ruim 11.000 kg.

De grootte van de tegel maakt verder niet uit; het gaat om de dikte.