Wat voor tuinplant is dit?

Het lijkt wel op een uit de kluiten gewassen Campanula maar dat is het vast niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is inderdaad de wilde geranium. Ik heb wel eens een flinke pol in de eigen tuin gezet (Wist ik veel). Zij heeft geen winterknoppen en is dus een eenjarige plant, maar de verspreiding schijnt via de aanliggende haren van stengels te gebeuren.
Een jaar daarna stond de (flinke) tuin voor een kwart vol en een jaar daarna ... pfffff. De wilde geranium kent geen grenzen, zij bloeit en groeit maar door.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb daarom ook besloten om hem volgend jaar heel goed bij te houden,mag wel groot worden maar natuurlijk niet te :-) Weet jij of ik er gewoon een stuk af kan halen,of hij dan dus aanslaat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel uiteraard uitsteken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Vlindertje, al trek je gewoon een pluk uit de grond (bij wijze van spreken) zij gaat zelfs in je handen door met groeien en bloeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor jullie reacties, komt in een begrensde border dus komt helemaal goed,ik zal er goed voor zorgen ;-)

Geef als eerste antwoord