Waarom wordt mijn groene binnenplant geel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke plant is het? En geef je vaak water, of juist niet?

Het beste antwoord

Dit kan komen door een tekort aan voeding, water, en zonlicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iedere binnen plant heeft voldoende water, voedsel en licht nodig.
Een binnenplant kan dat water en voedsel alleen maar uit hun pot halen, is daarvan te weinig of ook te veel, dan zal de groene bladkleur minder worden.
Ook bij te veel water geven, zal de bladkleur minder worden.
Ook de hoeveelheid licht, is uitermate belangrijk voor de groene bladkleur.
Heel veel binnenplanten sterven eigenlijk een langzame dood.
Dit komt voor een deel aan de manier van kweken en voor een deel door onkunde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
PLUS!
Zit er nog wel voldoende grond in de pot? Vaak hebben binnenplanten zoveel wortels gemaakt dat die de hele pot vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt vooral omdat er lichtgebrek zal zijn of te weinig voedsingsstoffen zal hebben. Zet het lekker bij de verwarming aan het raam en geef het de bijpassende voedingsstoffen.

Veel succes.