wat gebeurd er als naaldbomen worden beïnvloed door de zure regen?

Toegevoegd na 40 seconden:
mijn vraag is dus wat er nou gebeurd als de naaldbomen de zure regen opnemen vanuit de grond.
vallen de naalden eruit ofzo?

alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke zure regen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zure regen die ontstaat door de milieuvervuiling ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er meer bangmakerij dan zure regen in de lucht zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, oke. bedankt.

Antwoorden (2)

officieel zouden de naalden er af vallen, of doodgaan. in zure regen zit namelijk milieu-besmette stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tijd dat de zure regen veel erger was dan nu, zag je inderdaad naaldbossen afsterven: kale bomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwam het afsterven van de naaldbomen -een hot item in de jaren 70- niet gewoon omdat de bomen aan het eind van hun levenscyclus waren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het gebeurde bij jonge en oude bomen, diverse soorten, en je kon duidelijk regio's aangeven waar het erger was. Niets te maken met 'levenscycli' dus (even los van het feit dat een normaal bos bestaat uit bomen in alle cycli).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dacht het ooit gelezen te hebben.