boven de grond, het zijn kleine struikjes, die je ook in een pot kunt laten groeien
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min?
anneliez
12 jaar geleden
het minnenspook waarschijnlijk, dar waart hier wel vaker rond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staan random minnen bij goede antwoorden op vragen... het slaat vaak nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal wel iemand zijn die zich verveeld ofzo, of zo'n jonger persoon van een jaar of 13 die de hele dag uit zijn neus vreet en niks uitvoert qua school en thuis, ik zie het wel eens vaker gebeuren, gelukkig kijken de meeste vraagstellers eroverheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min van mij hoor, maar een aardbei is een plant, geen struikje. Een struik heeft houtachtige takken, een plant alleen sappige stengels. Een struik zie je ook in de winter nog, terwijl een (aardbei) plant in de winter afsterft en in het voorjaar weer tevoorschijn komt.
Het groeit aan een plant..

Toegevoegd na 48 seconden:
Eerst word het een wit bloemetje (dacht ik) en dan komt de aardbei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.
anneliez
12 jaar geleden
Pinda's groeien ook aan een plant, maar wel ondergronds ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dat de pinda ook wel aardnoot genoemd wordt ;-)
Boven de grond aan een plant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boven de grond. Mijn opa had een moestuin en verbouwde o.a. aardbeien voor eigen gebruik. Als kleine jongen mocht ik zelf de aardbeien uitzoeken en plukken. Beschuitje met aardbeien: nog steeds erg lekker. Op de foto zie je hoe zo'n aardbeienbed er uitziet (zo was het vroeger in mijn opa's tuin tenminste).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je hierboven kunt lezen groeien ze boven de grond. Hieronder op de foto kun je de witte bloesem zien, het vruchtbeginsel ervan groeit uit eerst uit tot een groen/witte aardbei.Als de zon er een paar dagen langer op schijnt kleuren ze rood en worden ze lekker zoet.
Het leuke is dat je maar 1 plant nodig hebt om er het jaar erop een heleboel te hebben. De plant vermeerderd zichzelf door uitlopers te maken. Als je deze uitlopers weer plant dan heb je een nieuwe aardbeiplant.
Om de aardbeien schoon te houden kun je ze in een hangmand doen, maar je kunt ook worteldoek of stro onder de bladeren leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engeland heten ze Strawberries. Tussen de planten wordt stro (straw) gelegd om te voorkomen dat de aardbeien die aan de plant groeien (bovengronds) door hun zwaarte op de aarde gaan hangen en dan verrotten. Het stro zorgt er dan voor dat ze niet in de natte aarde terecht komen.

Als ze onder de grond zouden groeien als aardappels was dat niet nodig.;-)
Ivana