Hallo, ik heb sinds jaren een klein boompje in mijn tuin staan (overgenomen van de vorige bewoners).. Dit jaar kreeg ie een vrucht.. Kent iemand deze?

De vrucht is ongeveer 5 cm lang en ovaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is de Chaenomeles japonica, de japanse sierkwee, of dwergkwee genoemd.
De hoofdbloei is in het vroege voorjaar, met soms nog wat nabloei laat in de herfst.
Meestal roze of rood van kleur, maar er bestaan nog andere minder bekende kleuren.
De rijpe vruchten zijn zeer welriekend!
je kunt ze gebruiken als je jam wilt maken en er dan een paar doorheen doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is het een, nog niet rijpe, passievrucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het iig niet. Maar wat het wel is weet ik ook niet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vrucht op de foto is niet behaard, de jouwe daarentegen wél...
Het lijkt wel een kweepeer of kweeappel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken wel pruimen die er zo uitzien.
Ivana