Ik heb aan de achterkant een tuin,maar daar zit helemaal geen poort,mag dat volgens de wet? Je kunt bij gevaar en brand daar moeilijk weg.

Wil procederen tegen verhuurder,en als compensatie een garage of box.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als compensatie een garage of box?? Succes, ik vrees dat je te hebberig bent. Gaat het je om de veiligheid of gewoon om iets te kunnen krijgen voor nop?
bamibal
12 jaar geleden
Wil je dan via die box je tuin uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet hebberig,nee,en het woord procederen is ook nog niet gevallen.
Maar je moet met alles door je gang,dan- woonkamer,achter de deur uit bij de keuken.
Of gang,douche,slaapkamer,achter de deur uit.
Met fietsen en scooters.
Ik hou mijn hart vast als er het volgend jaar een Quad gaat komen en voor moet blijven staan,die is zo weg.
Daar maak ik me dan toch zorgen om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zoveel huizen die een tuin hebben zonder een achterom. Zelf heb ik dat ook. Maar ik neem aan dat je verhuurder hier niks aan gaat doen. Als ik de verhuurder was in ieder geval niet, je heb het huis toen des tijds zo genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord procederen heb je toch echt heel duidelijk genoemd.
Er staat letterlijk: "Wil procederen en als compensatie een garage of box."
Aan mij zou je een slechte verhuurder hebben!!!

Antwoorden (1)

Volgens het bouwbesluit is het niet verplicht een poort te hebben in de tuin.

http://www.bouwhelp.nl/vraag/43019_poort_in_tuinafscheiding_verplicht

Sterker nog: er zijn voorbeelden dat het zelfs verboden is, dit vond ik online:
"Stel, u bouwt een nieuwe woning waarvan de tuin aan het water grenst. Soms is het hoogteverschil tussen het water en de tuin ruim een meter. Uw boot ligt achter uw tuin en is bereikbaar met een trapje dat u weg kan halen. Helaas, sinds de wijziging van het bouwbesluit moet u bij de bouw van een dergelijke woning een hek maken bij het water zonder een beweegbaar deel. Geen poortje meer. Dus u moet over het hek klimmen en dan aan de andere kant naar beneden. Da’s nodig in verband met de veiligheid."
http://www.antoinettevietsch.nl/bouwbesluit_bepaalt_meer.php