Kun je geraniums die al maanden op het balkon staan nog binnen zetten of gaan ze dan gauw dood?

Ik heb binnen momenteel niet veel planten meer staan maar op het balkon heb ik heel veel geraniums, vandaar dat ik er een paar binnen wil zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De overgang is vaak te groot, van buiten naar binnen.
Als je ze direct binnen zet, gaan ze vaak hard groeien door de warmte en krijg je slappe sliertige planten.
Zo koel mogelijk overhouden is de beste methode.
Zet ze in een koude slaapkamer, het liefst met een raampje open of zet ze in de schuur. Denk eraan dat ze wel voldoende licht moeten hebben, geef ze rust en matig water.
Knip ze ook een stuk terug zodat ze mooi vol kunnen worden en niet schrikken als ze in het begin wat blad laten vallen.
De afgeknipte stukken, kun je ook prima stekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zo lukt het mij ook al jaren, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Giweda, Bij nader inzien volg ik toch maar jouw advies op en niet dat van je voorganger. Dit lijkt me toch een beter advies.
Groetjes, Trix

Andere antwoorden (1)

Als je ze de week dat je ze pinnen zet veel water geeft (ongeveer 0,75l per dag) gaan ze niet snel dood. Na een week zijn ze aan de temperatuur gewend en dan kan je ze net zoveel water geven als je gewone huiskamer planten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is dit eigenlijk niet erg veel water voor 1 plant of is dit voor een hele bak bedoeld?