Ik wil een natuurlijk afscheiding tussen stoep en tuin; wie heeft een idee? (stapelmuurtje?)

Ik heb een voortuin, 15 breed x 7 diep, grotendeels gras en twee ouden perenbomen en een andere boom. Tussen de stoep en tuin wil ik een lage afscheiding, maar geen haag. Is een stapelmuurtje een idee? En hoe doe ik dat dan? Groen en bloeiend door elkaar?
Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4K

Het beste antwoord

Indien je een beetje kan metselen, kan je van keien een Prachtig muurtje metselen, nog beter een ondiepe bloembak langs je pad.
Let op!!!
Maak dit nooit te laag, want dan komt er een moment, dat je de bak even niet ziet en struikel je, of anderen er over.

Toegevoegd na 3 minuten:
Foto 1 de zichtkant langs het pad.
Foto 2 de andere kant langs de vijver, gemetseld van puinafval, losse stenen, oude tegels, klinkers, stoepbanden enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moet daar geen fundering onder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, zou ik wel doen, zelf heb ik er een rij grindtegels onder gelegd, maar gezien veel soorten ondergrond, zou ik elders kiezen voor een fundering van beton.

Andere antwoorden (3)

Eenstapel muurtje kan je mooi maken van kapot geslagen 30x30 tegels. Groeit na verloop van tijd allerlij groen tussen. Geeft een leuke aanblik...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
betongaas tussen palen is mogelijk een optie.
al dan niet op een muurtje, afgewisseld door hogere muren, waarvan je mogelijk een bloembak zou kunnen maken.

tussen het betongaas kan je klimop laten groeien (groen) afgewisseld met bv passiebloem, clematis (variatie in vele kleuren en vormen) kamperfoelie, of de wilde wingerd (schitterende kleuren in de winter)
deze planten zijn winterhard.
wat ook leuk kan zijn is de pronkerwt (ook in veel kleuren of een mix) maar deze is niet winterhard.

een wilgenscherm kan ook een optie zijn. ook deze kan je laten begroeien met van alles en nog wat.

Toegevoegd na 4 minuten:
net als bamboematten en wilgenmatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander idee, voor een natuurlijke afscheiding tussen stoep en tuin, is een muurtje van gestapelde turfbroodjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe je dit moet doen, staat op de onderstaande site.