Op welke manier kan ik mijn vijver het beschermen tegen katten, reigers etc?

Op het moment heb ik een betonnet over de vijver maar dat is geen gezicht. Iemand een goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Als je je goudvissen en koi's wilt beschermen, moet je in een tuin of vijvercentrum eens kijken naar een vijverschrik of scarecrow apparaat. Dit zijn een soort sproeiers die werken met een bewegingsmelder. Zodra er een kat of reiger binnen het bereik van de bewegingsmelder komt gaat deze sproeien. Het enige nadeel is dat deze wel op de waterleiding aangesloten zijn, en je ze dus in de winter los zou moeten koppelen om ze te beschermen tegen de vorst. Ook heb ik wel eens een tuin gezien die op ongeveer 3 meter hoogte om de 10 cm was voorzien van zeer zwaar visdraad tussen de schuur en achtergevel over de volle breedte van de tuin. Dit is natuurlijk wel veel werk, maar waarschijnlijk het meest effectieve tegen reigers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf gewoon hele dunnen vislijnen (nylonkoord) opgehangen in banen 4 meter boven de vijver je ziet er niks van maar de reigers enzo wel van katten heb ik geen last weet niet wat daartegen te doen is een hond kopen misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop ajb een reigerschrik, en span geen visdraad!
ik krijg op het vogelasiel de ontvelde slachtoffers met gebroken vleugels binnen!
Rieneke1