Graszoden zijn 5 dagen oud en worden nu pas gelegd.Slaat dat nog wel aan?

Afgelopen donderdag zijn de graszoden aangeleverd maar door de zware regen konden ze niet leggen. Nu zijn ze aan het leggen en ziet gelig aan. Gaat dit nog wat worden? Zijn er tips om ze toch weer op te kalefateren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Ze zullen door lichtgebrek nu helemaal geel zijn geworden, maar je kan ze nog steeds leggen, wel duurt het wat langer voordat het een mooi gazonnetje is.
Is ook wel een beetje afhankelijk van het weer.
Maar het komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik ze bemesten of eerst maar niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht even af tot ze gaan groeien en weer groen zijn, dan wat bemesten, liever geen kunstmest met oog op verbranding, of je moet weten hoe je dit moet strooien.

Andere antwoorden (2)

ze kunnen wel wat hebben, en zolang ze niet uitdrogen zullen ze wel aanslaan. Als ze eenmaal liggen is watergebrek het grootste gevaar, maar daar lijkt voorlopig geen sprake van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat dat wel kan, ze hebben genoeg water gekregen, hihi, maar wel (eerst nog)wat gelig waarschijnlijk, maar dat komt best goed.
mocht het komende tijd erg droog worden (tja, je weet maar nooit) goed bewateren

succes