hoe houd ik pompoenen een beetje langer als decoratie ?binnen?buiten ? zon ?

ik zou mijn grote pompoenen een beetje langer houden als decoratie ,hoe doe ik dat het best ,op stro of zand ,buiten wel te verstaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.4K

Het beste antwoord

Heel belangrijk is dat de pompoenen en kalabassen goed uitgegroeid zijn, ze zijn dan hard en glad.
Zijn ze dat niet, dan gaan ze snel rotten.
Goed uitgegroeide pompoenen kunnen buiten op iedere ondergrond gelegd worden, liefst uit de zon.
Al naar gelang van de soort, gaan ze wel 2 tot 3 maanden mee, sommige soorten nog wel veel langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo lijkt mij het beste

Andere antwoorden (3)

Inspuiten met een hele berg haarlak of verven met blanke lak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heb ik het gedaan: leg de pompoenen in een op zijn kant geplaatste houten groentenkist (of iets anders, liever geen plastic) in de zon en arrangeer ze zodanig, dat het er leuk uitziet. Dat arrangeren hoeft natuurlijk niet perse, maar je wil toch dat het er leuk uitziet. Op een gegeven moment zijn ze uitgedroogd en hou je alleen nog maar een dunne buitenkant over. Daarna moet je er wel voorzichtig mee omgaan, omdat ze dan erg breekbaar zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal ze wel binnen als de temperatuur dicht bij nul (of nog lager) dreigt te komen. Dan gaan ze ogenbikkelijk rotten.