Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik witte schimmel verwijderen uit mijn lindeboom?

De boom is aangetast. Hoe kan ik dit bestrijden?

Toegevoegd na 13 minuten:
http://www.groeninfo.com/uploads/Aangetast_blad_tilia_cordata_7.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijna zeker heb je helemaal geen schimmel maar wolluis.
dat zie je aan witte, wat vlokkerige pluisjes op takken en bladeren.
De komende weken zullen zeer veel bomen luis krijgen door de aanhoudende droogte.
Door de droogte. krijgen de bomen te weinig water en wordt daardoor de weerstand van de boom steeds minder en krijgen de luizen de kans.
Wil je wat aan je boom doen, geef hem dan water, gewoon de slang er een aantal uren bij laten liggen, op een aantal meters vanaf de stam, herhaal dit na een dag of4.
Doe je dat niet, dan zal het probleem nog zeker wel 4 tot 6 weken aan houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, keek nu las naar je foto, maar de oorzaak van de problemen en aanpak zijn het zelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zie je ook mieren lopen op je lindes? Zo ja, dan heeft je linde last van bladluis - de mieren 'melken' ze voor de honingdauw die de luizen afscheiden, maar die honingdauw kan zelf ook gaan schimmelen.
Bestrijden van luizen is lastig op lindes.
Als je geen mieren ziet, laat dan e grond waar ze in staan eens testen, misschien hebben ze een kaliumtekort.
Levert dat alles niets op, dan kun je je vraag ook hier voorleggen: http://www.tuinkrant.com/tuindokter/index.html
Of in de gaten houden of er een een soort "inloopspreekuur " is bij een tuincentrum of kwekerij in je buurt (neem dan minimaal één blad - in een gesloten plastic zak! - mee).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding