hoe vaak moet ik mijn heesters en vaste planten bewateren als ik ze net verpoot heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (3)

Afhankelijk van het weer, maar twee keer per week zou ik in het begin toch zeker wel aanhouden als het niet regent. Zorg er voor dat de grond vochtig blijft.
9 jaar geleden
Volkomen afhankelijk van het weer, de temperatuur en de neerslag.
Is de grond nat, dan nooit water geven.
Alleen de grond vochtig houden.
Is het dan toch te droog, dan zie je het blad gaan slap hangen.
Dan wat meer/ vaker water geven..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij het verpoten moet je veel water geven. als je de plant verpoot kun je hem vóór het weer planten in een emmer water dompelen. zo blijven de wortels goed vochtig. na het planten geef je weer ruim water, dan komen de wortels goed in contact met de grond en kunnen dan beter vocht en mineralen opnemen.
in de periode na het planten zul je ook wat extra water moeten geven. hoeveel hangt van de weersomstandigheden en het jaargetijde af. van pas verplante planten zijn vaak de wortels beschadigd. niet alles is meer beschikbaar. met minder wortels moet dus toch voldoende water en voedingstoffen worden opgenomen.