Wat is het nut van gras te stofzuigen?

Ik zie mijn buren iedere week hun voortuin stofzuigen. Wat is hier de bedoeling van? Is het een soort van het onderhouden van het gras? Ik heb me dit al dikwijls afgevraagd.

P.s.: dit is een serieuze vraag.

Toegevoegd na 17 uur:
Ok, ik heb het erop gewaagd en ben deze nacht naar de andere kant van de straat gehold. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat de ene kant kunstgras is en de andere kant gewoon gras. Het deel dat ze stofzuigt is dus van kunstgras xD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezigheidstherapie? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het echt niet. Ik was nieuwsgierig naar jullie antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het henzelf??? Ik heb er nog nooit van gehoord tenzij het kunstrgras is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn nogal mensenschuw. Zodra iemand hen aanspreekt wandelen ze weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke?! rare mensen! ze stofzuigen hun gras en lopen weg als je tegen ze praat xD zijn ze verder wél normaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahhaahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een gewoon gezin geloof ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat is mooi xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut, dat is wel heel bijzonder.
Ik moet trouwens bekennen dat ik het ook 1 keer heb gedaan, het gras gestofzuigd. Maar daarvoor had ik een goede reden: er was een glas stuk gevallen in het gras en er liepen een aantal kinderen in de tuin rond op blote voeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duckje: misschien een vorm van smetvrees? Maaien ze ook weleens? Anders is het zéker kunstgras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maaien zie ik ze niet doen. Af en toe lopen er wel ganzen en wilde eenden op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal het wel kunstgras zijn - dan is stofzuigen wel handig. Hoewel iedereen die dat ziet waarschijnlijk denkt dat ze een beetje vreemd zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, de buurvrouw hier zag ik elke week in de weer om met een keukenschaar het gras te knippen.
Ben het haar gewoon eens gaan vragen: ze gebruikte de schaar als "kantenmaaier", zodat ook de laatste stukjes gras aan de borduur even kort bleven als de rest. Echt gewoon nog es proberen aanspreken, die buren :-) En laat ons iets weten hé!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunstgras ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behhhhhhhhhhhhhhhh kunstgras. :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie ze nu al aan de slag met een kam en een borstel... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erm... er zijn mensen die hun gazon stofzuigen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci duckje om het te bekijken :-) !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! xD

Het beste antwoord

Als je je gras stofzuigt heb je kunstgras. Het is gewoon om het gras schoon te houden. Dus bijvoorbeeld stokjes, blaadjes enz. er uit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou goed kunnen wat je daar zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed zeg om daar op te komen.

Andere antwoorden (7)

Het beste onderhoud voor een gazon is regelmatig bemesten, twee keer per week maaien en het afgemaaide gras laten liggen.
Net als bij al die voetbalvelden.
Stofzuigen is dus volkomen onnodig en nutteloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wyker vertel, ik snap hem nog niet? de vraag......Wat is het nut van gras te stofzuigen?...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, blijkbaar hebben de buren verdomd goed lijkend kunstgras. Ik studeer al drie jaar voor zelf ondernemend hovenier en ik heb nog nooit gras onderhouden met een stofzuiger..;) Of de buren hebben een steekje los zitten, of het is gewoon kunstgras. Controleer het even bij een storm, het komt vaak voor dat het kunstgras even opwaait bij een harde windvlaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Joophy, ty voor de tip. Maar ik dacht dat kunstgras vast geklopt werd in de grond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Duckje, morgen even naar de overkant gelopen om te gaan kijken.
En dan vertel je Joophy en mij wat het nu is, goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt in orde! :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunstgras xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behhhhhhhhhhhhhhhh kunstgras :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Duckje, kunstgras word meestal met pinnen vast gemaakt. Maarja, als je de heletijd pinnen tegen komt tijdens het stofzuigen...;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha ^^
Lijkt mij een vermakelijk tafereeltje. Gaat de stofzuiger niet kapot hiervan? De zak zal in ieder geval wel snel vol zijn. Misschien wil de buurman het gras rechtop zetten? Of misschien is het een bijzondere manier van verticuteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..misschien is het gras van de buren allergisch voor stof.. of de tuinkabouters die er in wonen.. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heeft een van je buren wel last van dwangneurose, als het elke keer gebeurd. Hier een link over informatie daarover: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/79752-alles-over-dwangneurosedwangstoornis.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie het verschil met kunstgras en echt gras, de poes vind het kunstgras alvast veel gezelliger.
Ik stofzuiger het gewone gras ook maar dan met de grasmaaier die zuigt alle blad en takjes ineens mee.

Toegevoegd na 49 seconden:
wil niet lukken de foto, sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het natuurlijk ook aan de buren kunnen vragen waarvoor ze dit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit doet mijn moeder ook altijd bij ons kunstgras. Ik lachte me rot toen ik het voor het eerst zag. Toen zei ik tegen mn buurjongen; mijn moeder stofzuigt het gras. en die dacht dat ik een grapje maakte :p