Zijn bijen kleurenblind?

Bijna alle bloesem is wit of licht roze, dus daarom, zien bijen alleen die kleur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let maar eens goed op bij gele, blauwe en paarse bloemen: als er maar bereikbare nectar in zit, komen er bijen op af.

Het beste antwoord

De volgende kleuren kunnen de bijen goed van elkaar onderscheiden: wit, geel, blauw en ultraviolet. Die laatste kleur is voor mensen zelfs onzichtbaar.
Voor rood en groen zijn ze wél kleurenblind, deze kleuren zien ze min of meer als grijs.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb net HEEL lang zitten zoeken.
Kwam inderdaad dit antwoord tegen op een bijenforum.
Als bijen snel vliegen zijn ze zelfs kleurenblind. Grappig he.
Kunnen ook vormen onderscheiden.