Wie heeft ervaring met een "tuinwachter" om katten uit de tuin te verjagen?

Ik heb altijd veel kattenpoep in de tuin, en nu heb ik gehoord van een tuinwachter . Dat is een apparaat met hoge geluidsgolven, wat alleen dieren kunnen horen, en waar ze niet tegen kunnen. Maar ik weet niet of het echt helpt en zo goedkoop zijn ze niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op www.pieptoon.jouwweb.nl staat dat die dingen vaak met hoorbaar geluid werken, te weten hoogfrequent geluid.

Antwoorden (3)

jonge mensen horen dit geluid vaak ook, en ervaren het als zeer storend.
hopelijk hebben je buren dus geen kinderen.
ik adviseer je een reigerschrik, werkt afdoende en is betaalbaar.
Rieneke1
12 jaar geleden
Zie hier een tip http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/891/katten-uit-je-tuin-houden

Er staan heel veel reacties onder van mede-buren-met-last-van-katten. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een elektronische "kattenverjager" helpt wel degelijk. Wel moet je ervoor zorgen een type te kopen welke alternerende frequenties uitzend anders gewennen de katten en komen zeker terug. Diezelfde apparaten worden ook gebruikt tegen duiven ( of andere vogels), je moet maar uitzoeken welke de goedkoopste zijn. De uitgezonden frequentie ligt iets hoger dan het menselijk oor kan waarnemen daardoor hebben wij er geen last van. Let wel kleine kinderen horen nog tot +/- 20.000 Hz, ook honden kunnen er veel last van hebben. Dus wel degelijk rekening houden met de buren. Meer uitleg kan u vinden op bv onderstaande link.