Ik koop altijd onkruidruimer.Dit is best duur.Het is geconcentreerd.Kan ik iets anders gebruiken om goedkoop mijn onkruid te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ga echt niet iedere week schoffelen daar heb ik een bloedhekel aan.Bovendien blijf je bezig met schoffelen de wortel blijft meestal zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ook zo een speciaal werktuig waar mee je wortel en heel het gedoe naar boven trekt.
Alleen het nadeel is hiervan dat het gaten achterlaat.
En het is ook heel vermoeiend (voor mij dan toch).

Het beste antwoord

Je kunt onkruidbestrijder kopen die boeren ook gebruiken. Dat is heel erg goedkoop in gebruik. Zoek op Brabant Mixture in Marktplaats of met Google. Een verdunning van 15 ml op een liter water is zeer effectief voor een klein gazon en kost nog geen halve euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan het verdunnen, dan doe je er langer mee en is het in vergelijking niet zo duur. En anders helpt azijn ook goed. Of een goedkope fles deo of ander brandbaar gas met een aansteker erbij, dat is alleen niet zo veilig en heel slecht voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus van mij, maar alleen omdat azijn goed werkt. En het onkruidruimer verdunnen is ook prima. Maar het verbranden van onkruid met een fles deo of ander brandbaar gas is gewoon gevaarlijk, die spuitbussen staan onder druk en kunnen ontploffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onkruidbestrijder verdunnen tot een onwerkzaam niveau is geen goed idee. De spuitbus zal niet ontploffen en het drijfgas is niet schadelijk voor de ozonlaag (dat was 20 jaar geleden). Een verfafbrander is wel gemakkelijker. Het branden is echter niet effectief, omdat de wortels blijven zitten. Dan kun je nog beter uitsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet branden bij opkomst, dan is het wel zeer effectief, dus niet als het al hoog staat....
Azijn gebruik ik altijd, werkt prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het tussen de stenen zit: Kokend water erop. Werkt goed!

Toegevoegd na 46 seconden:
Tussen de planten kan ook, maar moet je goed opletten dat je echt alleen het onkruid raakt want je planten zijn er niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de planten kun je het ook schoffelen, en tussen de tegels kun je het ook met een simpele voegenreiniger verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik blijf schoffelen.Het blijft maar terugkomen.Ik wil het van het blad tot de wortel bestrijden.Wel moet ik oppassen de planten niet mee te bespuiten. Ik ga het proberen met azijn deze week op een dag dat we mooi weer hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien schoffel je te oppervlakkig en blijft de wortel intact en zal weer snel aan groeien.
Schoffelen met nat weer heeft alleen zin als je het ook uit de tuin haalt,bij warm en droog weer minder ,en er zijn onkruidsoorten die moet je met de hand verwijderen.
Het is echt een kwestie van"aanhouder wint".
Om nu tussen de vaste planten met azijn te sproeien lijkt me voor die planten niet zo bevorderlijk.
Wij hadden ook veel onkruid maar het is nu weinig of niets meer.Er elke dag even doorlopen en dan het onkruid verwijderen en niet te lang uitstellen het onkruid groeit erg snel.
Koop in de super een fles schoonmaakazijn .
niet openen .
Prik een klein gaatje in de dop en dan kun je hem als een spuitbus gebruiken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep! schoonmaak azijn, beproeft recept~!! super goedkoop en t werkt echt!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe wel genoeg azijn dat jij zeker weet dat je ook de wortels bereikt .
wat dacht je van een schoffel en een hark. En van een grassteker, waarmee je gras tussen tegels weghaalt.
Goedkoop en milieuvriendelijk.

Toegevoegd na 54 seconden:
De gemeente doet het tegenwoordig met stoom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om onkruid op het terras gaat dan verwijder je dat als volgt: http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/3582/terras-onkruidvrij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het afgietsel van aardappelen.