Hoe heet deze roos en hoe verzorg ik hem?

Mijn vriendin heeft deze rozenstruik gekregen maar we hebben moeite hem goed en gezond te houden. Wie heeft er tips.

We willen hem graag in leven houden omdat hij in de tuin gaat.

Op het kaartje staat alleen iets over de plek qua zon en als ik zoek op internet vind ik niets over de plant zelf.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging; Hierbij een link met wat extra foto's van de bloemen.

http://picasaweb.google.nl/sytze.vries

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per abuis "Goeie vraag" aangeklikt.
Vind het wel aandoenlijk dat "Alwetend" een antwoord 'zoekt'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi hi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berth, u is bijdehand...hihi

Het beste antwoord

Die hoge uitschieter zou ik er meteen uitknippen (zo kort mogelijk aan de basis, want dat is een wilde scheut (met zeven blaadjes) en daar komt nooit een bloem aan.
Ook zou ik de roos meteen in de tuin zetten, want daar hoort hij beter thuis dan in de tuin.
Zonnig plaatsje geven, groot plantengat maken, emmer water erin. en zorgen dat de plant niet te diep komt te staan, maar wél met een hoopje aarde de aanzet van de onderste takken afdekken. In het begin regelmatig watergeven als het droog weer is. Als het blad valt terugsnoeien tot ca. 20-30 cm boven de grond.

(foto: een van mijn zelfgekweekte rozen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is het niet gewoon white lace?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op google kon ik er niets over vinden, anders zou ik de vraag hier nooit stellen :)
Rozen vragen goede , vruchbare, kalkrijke grond.
Ze staan het liefst in de zon en ,eigenlijk heel gek, ze staan het liefst in de volle wind!
Hoe beschutter de roos staat in de tuin , hoe meer problemen met zijn gezondheid.
Rozen zijn geocculeerd, d.w.z. dat er een gekweekte roos is gekweekt op een wilde roos.
Soms groeit er nog een wilde roos nog vanuit de wortels omhoog, deze hebben meer blaadjes aan eenblad en zijn kleiner, ook hebben ze meer stekls en zijn anders van kleur.
Zo laag mogelijk afknippen.
Ze groeien beneden de occulatie plek omhoog.
Waar die zit kun je goed zien waar de wortels ophouden en de takken beginnen, dat is de plek van de occulatie.
Dit moet met het planten voldoende diep onder de grond zitten (10 cm)
Geef rozen ieder jaar kalk en regelmatig mest, vooral in het groei seisoen.
Over snoeien staat op het kaartje, is niet voor alle rozen het zelfde en ja, daar staat de naam ook op.
Zo lang hij nog niet is geplant, zoveel mogelijk buiten zetten met voldoende water en misschien ook wat mest als het wat langer gaat duren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees net dat de naam die wij op het kaartje kunnen lezen niet van de roos is, dan wordt het wel heel moeilijk om een naam te zeggen, er zijn wel 50 rozen die er op lijken en op de foto is de kleur niet goed te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh, waarom zet je hem niet meteen in de tuin, maar wil je hem tot die tijd in leven houden? Gaan jullie pas over een maand of wat verhuizen ofzo?

inderdaad ruim plantgat, goede grond, kluit vochtig maken voordat je hem plant, zonnige plek, en wat wind, zodat het blad niet te lang vochtig blijft en gaat schimmelen (of roetdauw).

Zet een roos ook nooit op een plek waar al een roos gestaan heeft. Daar zitten namelijk aaltjes in de grond, en dan is je roos snel dood.

Kan je hem voorlopig nog niet in de tuin zetten, denk dan eens aan alvast een grotere pot. Op het moment van verkoop zitten de wortels meestal al klem in de pot, dus geef die wat meer ruimte en grond. Als het mogelijk is buiten op balkon of terras laten staan tot je hem gaat planten. Als dat niet mogelijk is, binnen op een lichte vensterbank. In de tuin zetten kan vanuit pot in elk seizoen, behalve als het vriest. In het begin wel regelmatig water geven.

en er tegen praten ;-)