Wanneer moet je Salvia Nemorosa's snoeien en hoe kort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.9K

Het beste antwoord

Na de bloei direct de uitgebloeide aren wegknippen voor herbloei.
http://ruudendiana.webs.com/databasesalvia.htm

In de zomer snoeien we als het nodig is alleen uitgebloeide planten iets terug of ontdoen de plant van uitgebloeide bloemen Let wel op: veel vaste planten
bloeien in de zomer, snoei dus niet de knoppen weg.
Als een plant in het najaar afgestorven is kunnen we twee dingen doen:
1 de takken en bladeren afknippen zodat de tuin er netjes en verzorgt uitziet. ( Bij Pioenrozen is dit gewenst)
2 de takken en bladeren laten liggen als afdekmiddel tegen de vorst. Het afknippen van blad en takken doen we dan in het voorjaar ( maart ). Bij veel vaste planten heeft dit laaste de voorkeur aan gezien de afgestorven takken een natuurlijk winterdek vormen.
Er is een klein groepje vaste planten die in de winter wel groen blijven, over het algemeen gaat het hier om lage, bodembedekkende soorten. Deze snoeien we alleen om een goede vorm in de plant te krijgen of de plant te ontdoen van ziek, dood of beschadigt blad. Het kan goed zijn de plant na de winter even onder handen te nemen om zo weer met een frisse, gezonde plant het groeiseizoen in te gaan.

http://www.jacobsplant.nl/plantonderhoud.php?plantid=1617
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Salvia's nu halveren, wat extra bemesten en ze zullen voor een tweede keer gaan bloeien.
Zo snel mogelijk doen, anders bloeien ze niet meer.