Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als gras gemaait is waarom komt er dan een (lekker) geurtje vanaf want dat zie ik bij gras helemaal niet voor me

Als gras gemaait is waarom komt er dan een (lekker) geurtje vanaf want dat zie ik bij gras helemaal niet voor me

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een grassprietje, wordt "doorgesneden" komen er sappen vrij. Deze sappen geven de lekkere geur af. Laat staan als er miljoenen worden "doorgesneden" tegelijk. Dat is dan wat je ruikt.

Leuk weetje: tegenwoordig is "gras sap" zelfs drinkbaar en heel gezond.

http://www.guidea.be/beter-ondernemen/inspiratie/grassap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men nu denkt dat elke grassoort geschikt is om sap van te maken: nee! Op de vermelde site staat: "In de kelder groeien bedjes met speciale grassen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed opgemerkt ;-) het gaat hier wel om speciaal gekweekt gras ja, niet het gras van het speeltuintje voor de deur of het park. Zelf vond ik het logisch, maar fijn dat het even gemeld wordt. Een waardevolle toevoeging +
als je gras maait, breken je sprietjes af en komt het vocht en het sap wat erin zit naar buiten. Dit heeft deze typische geur. Als je eens een stuk gras pakt, en dit breekt (scheurt) ruik er eens aan, je zult hetzelfde ruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding