Een aantal takken van een boom in de tuin van mijn buurman hangen over het platte dak van mijn bungalow. Mag ik die verwijderen ?

De takken vervuilen het dak en belemmeren de werking van mijn zonnepanelen. Ik zal hem eerst de gelegenheid geven ze te verwijderen, maar als hij niet doet (de verhouding met die buur is niet alte best), mag ik ze dan door een hovenier laten verwijderen en de kosten op hem verhalen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij overhangende takken van de boom van uw buren heeft u het recht om hier wat aan te doen. Volg het onderstaande stappenplan. Neem de volgende stappen: Stap 1. Vraag aan uw buren of zij willen snoeien Vraag uw buurman of hij wil snoeien. In principe moet uw buurman zelf ervoor zorgen dat takken niet overhangen of dat een haag gesnoeid wordt. Uw buren hebben het recht om toegang tot uw tuin te krijgen, als ze alleen via uw tuin de takken kunnen snoeien. Stap 2. Stuur een brief naar uw buren Stap 3. Haal de takken zelf weg Tips & voorbeeldbrieven Cases burengeschillen met oplossingen (zie bron)

Bronnen:
http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoo...

Ja zeker mag dat. Takken van bomen die hinderlijk over een schutting of muur uw tuin inkomen mag u altijd insnoeren. Overleg voor die tijd kan geen kwaad met de buren. Zal in de meeste gevallen geen probleem op leveren.

Haal de takken zelf weg na overleg met de buren, want een goede buur is beter dan een verre vriend, probeer de verstandhouding goed te houden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100