Hoe krijg ik een optimale geluidsisolatie in mijn tuin?

Nieuw huis, maar om een of andere reden horen we de snelweg (350 meter verder, aan de andere kant van het huis) toch heel hard. Ik lees iets over geluidsisolerende (30db) schermen van kokos, maar vraag me af of dat helpt als de bron van het geluid zo ver weg ligt. Iemand tips of ideeën?

9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oordopjes?
Schermen zullen mogelijk wel wat helpen maar meest geluid zal van boven komen.
lucius0605
9 jaar geleden
een veranda? met een dak met geluidsisolerende materialen? gras op de grond? wanden van geluidisolerende panelen. is dat wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat is ook wel een oplossing (al lijkt het dan al gauw op binnen zitten :)).
Vergeet niet dat geluid dan door elk opening (zet maar eens een raam open) binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een heg , bomen , bamboe , alles wat een zacht absorberend effect heeft . Of ja kei hard ondoordringbaar materiaal zo als glas . Maar dan is het aan de anders kant niet te harden vd het terug kaatsen vh geluid . Is dat bij jullie niet aan de hand ? Dat het geluid alleen jullie kant op kan ?
lucius0605
9 jaar geleden
we liggen niet exact op deze manier, maar grof gezegd: snelweg ligt richting het noorden. achtertuin ligt meer op het westen. Nu staat er noordenwind en blaast de wind van de snelweg dus onze kant op. Het knalt dan eerst tegen onze voorkant aan. Maar er is dan vervolgens denk ik veel reflectiegeluid. Men zei al bij de bezichtiging dat je de snelweg hoort afhankelijk van de windrichting. Nou dat blijkt wel. Het blijkt dat we bij bezichtigingen ongeveer westenwind hadden. Toen was het allemaal niet zon kabaal als nu, want dan had ik denk ik niet voor het huis gekozen. Ook stonden we voor de bezichtiging tien minuten buiten te wachten, en ik dacht toen niet: wat een kabaal van de snelweg. Nu dus wel.
Als we dus vooral last hebben van reflectiegeluiden, wat dus van boven komt dan denk ik, zou gras dan helpen? geluidsisolerende schuttingen en bijv in 1 kant van de tuin een overdekte varanda bouwen met ook zon geluidisolerend dak? Misschien is het zo wat duidelijker.. Hoor graag jullie advies of andere ideeën!

Antwoorden (1)

Hallo,

Door het feit dat je de snelweg nog steeds hoort, wil zeggen dat je de decibels nog steeds toekrijgt. Je kan misschien een combinatie maken met een groenscherm ?
Leilinden of een coniferenhaag die een dichte en solide haag vormen kan zeker iets uitdoen !.

Grtz,
Karel