Waarom wordt er in de tuin van een verkocht huis, een bord "verkocht" in de tuin gezet?

Dit is toch een extra onnodige kostenpost voor de makelaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

En om voor de buren en eventueel andere geinteresseerden (die nog geen contact met de makelaar hwbben gelegd) duidelijk te maken dat het huis van de markt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dacht ik ook aan! Stel je zit al een tijdje te loeren op dat huis en opeens is t verkocht. Ben je er eindelijk over uit: ja we gaan het kopen en dan schijnt t al verkocht te zijn..

Andere antwoorden (4)

Dit is gratis reclame voor de makelaar. Het toont aan dat het de makelaar goed lukt om huizen te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook als reclame zien: "verkocht door makelaar XYZ". Zeker in deze tijd is het fijn voor een makelaar als 'ie kan laten zien dat 'ie een huis verkocht krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kostenpost ?, nee man gratis reclame. Daarom heb ik het een poos geleden botweg geweigerd omdat de makelaar naar mijn mening niet genoeg had gedaan voor z'n vette commissie. Daar wassie niet blij mee ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD geweldig :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat goed ! Het zou niet eens in me opkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een minnetje van een makelaar denk ik
Het dient beide doelen. De eventuele geinteresseerden die langs komen zien dat het verkocht is, evenals de buren. Die zien dat er toch nog huizen verkocht worden in de buurt.
En het is reclame voor de makelaar.
Mijn makelaar vroeg overigens heel netjes nadat mij huis was verkocht of hij een bord: "verkocht" mocht plaatsen.
En ik vond het prima, want ik was er OOK trots op, of liever, heel blij mee!